I LOVE MY HAIR !


 ja jag gillar faktiskt mitt hår mer och mer,man måste ju sköta det bra om man vill att det ska vara fint, haha jag kanske inte är det bästa exemplet på det med tanke på att jag typ aldrig klipper mig! men man kan ju sköta det på andra sätt, med bra hår producterr tillexempel, tänkte tipsa om mina favoriter, och om det som jag andvänder!

    

1 . värmeskydd andvänds dagligen av mig, mitt kommer från lee strafford och jag tycker att det funkar bra kostar runt 100 kronor absolut värt att lägga pengar på .
2 .Fructis Volym spray super bra, andvänder det ibland, känns bara som vatten och håret blir absolut inte fettigt av det, men ändå funkar det superbra. absolut inte dyrt endast runt 60. kronor!
3 . silkesdroppar, ett absolut måste !  andvänder varje gång efter att jag tvättat håret, skyddar håret mot slitage och gör håret mjuk och härligt. men man får inte ta för mycket då finns det riksk att håret ser fettigt ut..de som jag andvänder kommer från loreal och de kostar ca 200 kronor, jag köper mina inne på en frisör salong!
4 . Paddelborste, jag älskar mina, båda två ! det är så fruktansvärt mycket bättre med en paddelborste än en vanlig, eller enligt mig iallafall. men sen beror det ju såklart på vad man har för hår, men den är superbra för mig som har ganksa tjockt hår.  Min ena kommer från USA och är min favorit.. sen har jag en till lite billigare från kicks den kostar endast 100 kronor!
5 . mousse, super bra om man är ute efter volym.. jag använder bara proffs enkla för typ 40 kronor på hm..
6 . Sunsilk straigh, det är en cream(?) som man  kan använda när man fönar så blir det platt, används ganska ofta av mig, det tar så fruktansvart lång tid att platta och så sliter det mycket mer på håret, så detta är ett riktigt bra alternativ! ingen aning om priset faktiskt !
7 . Hår inpackning från loreal, jag använder det en gång i veckan, bra om man färgar håret, och den hjälper mot slitage ! håret blir även mjuk, gillar det jätte mycket och det är lätt, används istället för balsam sitter i i två till fem minuter så det är smidigt och bra! köper även det här hos frisören kostar ca 250 kronor..
8 . sist men inte minst hårspray som jag nästan aldrig använder ! men då det används så gillar jag tafts, den gör inte håret hårt och kladdigt, det känns knappt att man har hår spray i håret. Vet inte vad den kostar men den är lite dyrare än vanliga hårsprayar, men det är det absolut värt !


ja. det var väl mina tips ! ha en bra kväll !

Kommentarer
Postat av: Anonym

3:an , är INTE silkesdroppar utan skydd som skyddar håret vid styling. Silkes droppar och detta är inte saamma sak ! här ser du två produker, en är skydd och den andra "oranga" är SILKESDROPPAR !

2008-10-01 @ 21:27:18
Postat av: erica

haha ja, jag vet, men jag hittade ingen bild på internet och min kamera var cp ! så jag kunde tyvär inte fota mina egna .. så det fick bli en flaska som likar silkesdropparna väldigt mycket !

2008-10-01 @ 21:49:54
URL: http://erica.blogg.se/
Postat av: erica

men du har rätt och jag har gjort fel, men som den anonyma (?) personen sa så ska det stå lite olika grejer på flaskan med ORANGE text !

2008-10-01 @ 21:51:20
URL: http://erica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0