You make it real

Jag älskar när folk refererar till något som bara vissa förstår. Det är hur underbart som helst. Speciellt om man själv förstår det. Tex när Fridah Jönsson för ett tag sen twittrade : Jag har ingen krönikeidé sorry, /Fridah. Detta syftar såklart till skivomslaget som jag la upp för ett tag sen där det står: Jag har ingen omslagsidé sorry, /Martin. (Hon twittrade om det efter att jag lagt upp bilden, så att ni inte tror att jag la upp den bara för att hon "skrivit" om den). För vissa var detta inget konstigt utan bara ett helt vanligt twitter-inlägg. Om man inte vet att det ska referera till något speciellt så är det ju som sagt helt vanligt. Men om man förstår vad det egentligen kommer ifrån så är det underbart.

Ett annat exempel är när Håkan sjunger: Kan du älska mig som Theo Jensen älskar gitarren? För vissa är detta bara en mening som vilken annan. Men för folk som vet vem Theo är får meningen en helt annan betydelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0