Det är svårt att se dig, som en glasbit i en vattenpöl som frös

Nu ska jag skriva om något som länge legat och skavt på min hjärna. En tanke om en person och en vänskap och denna tanke blev så mycket starkare igår när jag upptäkte att vi inte längre hade något att prata om. När vårat samtal blev stelare än vad samtalet med en person man träffar för första gången brukar vara. Och trots det har vi varit vänner i över tre år. Är inte det märkligt?

Jag har flera minnen med dig, både bra och dåliga ska påpekas. Ett av de absolut första och bästa var när du sov hos mig för första gången och vi låg vakna hela natten och pratade om ALLT och då menar jag allt. Vi låg i min bäddsoffa och lyssnade på kent och sjöng med. Jag var redan då besatt av kent och jag kommer ihåg att du inte var lika överförtjust. Men vi låg ändå där, sjöng med, skrattade, pratade. Kommer du ihåg det? Jag minns det i alla fall som igår. Jag var så glad att vi öppnade oss för varandra och på något sätt kändes det redan då som om vi skulle bli riktigt bra kompisar. Det kan låta töntigt men jag var nästan lite stolt. Eller stolt är egentligen fel ord, men vet inte riktigt hur jag ska förklara.

Det senaste riktigt bra minnet jag har med dig är Malta. Jag kommer ihåg att jag innan hade oroat mig en del. Undrat om vi skulle vara vänner i tre veckor utan att tröttna på varann, och om vi skulle vara vänner hela vägen fram till sommaren och det var vi. Ska jag vara ärlig så försäkrade jag mig själv om att vi skulle vara det, men samtidigt kunde jag inte ignorera allt andra sa och undrade ibland om de hade rätt när de sa att det sldrig skulle bli av. Jag tror att även du haft den tanken. Men samtidigt så gjorde deras osäkerhet oss starkare tillsammans och mer säkra på att vi visst skulle fixa det.

Vi har också vääldigt många dåliga minnen men jag vill inte att det här inlägget ska peka ut våra brister. Men både du och jag vet redan det så jag struntar i att skriva ut dem här.

Det är sjukt hur jävla mycket jag gillade dig och jag gråter lite när jag skriver det här. Du har betytt så himla mycket för mig, under en tid även mest. Jag berättade allt för dig och du allt för mig. Även om vi inte kallade oss bästa vänner så tror jag att du under en tid var min bästa vän, i hemlighet. Vi kunde snacka i telefon i en evighet. Mer eller mindre varje kväll pratade vi i telefon, vi behövde inte ens ha något att prata om och ibland satt vi faktiskt bara tysta, men bara känslan av att du var där var det enda jag behövde.

Kommer du ihåg när du skrev det här på din blogg?

"Hjärtat, du kanske inte förstått det men du betyder sjukt jävla mycket för mig. Nu är jag lyckligare än på sjukt länge och det är tack vare dig, att kunna veta att du faktist finns där känns så himla skönt bara. För det vet jag att du skulle vara, du skulle finnas där helt enkelt! Du är helt enkelt äkta! Och även fast vi är olika, så är vi så jävla lika. Jag vet inte vad jag ska säga för att du ska förstå, men jag vill bara att du ska veta att jag är sjukt jävla glad att jag har dig. Jag vill aldrig förlora dig, frugan."

Jag kommer ihåg att jag blev så glad och det värmde i hela kroppen när du skrev det här och när jag hittade det för några dagar sen så var jag tvungen att print-screena och spara det inlägget i datorn för att försäkra mig om att vår vänskap var ömsesidig och att det inte bara var jag som älskade dig.

Men ska Malta bli vårat sista minne tillsammans? Vi har knappt pratat sen dess och än mindre umgåtts, bara någon enstaka gång. Det är tragiskt för på något sätt känns det som om Malta förde oss närmre än någonsin och jag trodde ärligt inte att det skulle ta slut efter det.

Jag vet inte vad jag vill få ut av det här egentligen och jag vet inte ens om du läser min blogg, men jag vill bara inte tappa dig helt. Du vet hur mycket du betydde och fortfarande betyder för mig. Men jag vill inte höra av mig till dig hela tiden, för let's face it, det var alltid jag. Det var aldrig du som ringde mig och frågade om vi skulle hitta på något och det gjorde mig ledsen. Det fick mig att känna som om jag på något sätt tvingade dig till att vara med mig, och du vet att jag kände så för jag har sagt det till dig många gånger. Men du försäkrade mig om och om igen att så var inte fallet. Men som sagt så har ingen av oss hört av oss på riktigt länge så ska inte ge dig någon form av skuld till att vi inte längre är lika bra vänner. Det är bara det att det finns en tomhet efter dig.

Men oj van känsligt det blev, tårarna rinner jag måste sluta skriva nu. Jag vill bara att du ska veta att jag saknar det vi hade något enormt.


Kommentarer
Postat av: kajsa

Klockan är sex på morgonen och jag gråter som ett litet barn och det har jag inte gjort riktigt länge. Jag blir nästan tom på ord av att läsa det du skrivit men fylls ändå upp av känslor som jag inte kan hålla inne. Det är sällan som jag öppnar upp mig helt för människor runt omkring mig och de få jag gör det för är de som står mig allra allra närmast. Och du är och har varit en utav dem sedan långt tillbaka. Det är få människor som man kan lite på till fullo, men du är ett undantag. Det finns nog ingen som jag litat på så mycket som dig och det är något som är riktigt guldvärt för tillit är något som jag själv har riktigt svårt att ge till mina medmänniskor.



Förlåt för att jag varit en dålig vän, du ska inte behöva fälla tårar över det. Jag ska bättra mig nu och vi måste börja ses igen, för det är riktigt få som kan få mig så lycklig som du kan. Tack för alla fina minnen du gett mig och ännu fler ska det bli, för jag vägrar släppa din hand eller låta något komma emellan för något så fint som vi haft och har!



Jag älskar dig Erica, min allra finaste vän.

2011-01-04 @ 06:15:46
URL: http://kajsu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0